اخبار, پرده اتوماتیک, پرده برقی, پرده زبرا, پرده های برقی, پرده هوشمند

دلایل اهمیت آستری در پرده زبرا

دلایل اهمیت آستری در پرده زبرا

دلایل اهمیت آستری در پرده زبرا را می دانید؟

در این مقاله می توانید با دلایل اهمیت آستری پرده زبرا آشنا شوید و به کمک آن بتوانید نیازهای خود را برطرف کنید.

پرده زبرا نوعی پرده کاربردی است که از آن می توان به عنوان پوشش اصلی پنجره و یا آستر پرده های تور و حریر استفاده نمود. در این مقاله هدف ما بررسی کابردهای این پرده به عنوان لایه آستر است.

در همین راستا ابتدا به فواید و دلایل اهمیت استفاده از آستر برای پنجره ها پرداخته و در نهایت در رابطه با ویژگی های پرده های زبرا برای آستر صحبت خواهیم نمود.

پرده آستر چیست؟

وقتی با دلایل اهمیت آستری پرده زبرا آشنا شوید می توانید به راحتی در مدت زمان کمی بهترین پرده را برای خود خریداری کنید و به کمک آن نیازهای خود را برطرف کنید.

اغلب پرده هایی که در منازل ایرانیان استفاده می شود دارای دو لایه پرده است که یکی از آن ها به عنوان لایه رویی و تزئینی است و معمولا از پارچه های حریر و تور تهیه می شود.

اما این لایه به علت متریال به کار رفته شفاف است و نمی تواند به طور کامل پنجره را پوشش دهد. از این رو از لایه آستر که معمولا از پارچه های ضخیم تر تهیه می شود ، استفاده می کنند.

آستر می تواند مانع از تابش مستقیم نور خورشید شود و از وسایل درون خانه همچون فرش و مبلمان در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت نماید. پرده برقی زبرا را می توان به عنوان پرده اصلی و یا لایه آستر استفاده نمود.

دلایل اهمیت آستری در پرده زبرا - قیمت پرده برقی

چرا از آستر برای پرده زبرا استفاده کنیم؟

دنیای صنعتی امروز بشر را محکوم به استفاده از منابع مختلف انرژی نموده است. روش های نا صحیح بهره گیری از این انرژی در طول سالیان زندگی بشر موجب هدر رفتن بالای این منابع شده است.

به طوری که در حال حاضر منابع انرژی نمی توانند پاسخ گوی نیاز جمعیت زیاد بشر باشند. اینجاست که راه کارهای جلوگیری از اتلاف انرژی قدم به عرصه خدمت می گذارند.

ساختمان ها یکی از مراکز مهم در مصرف انرژی هستند که با انجام یک سری کارهای ساده می توانند تا حد زیادی به کاهش مصرف این نعمت خدادادی کمک کنند. استفاده از پرده های زبرا برای پنجره ها یکی از این راه کارها است که بر خلاف تصور عوام می تواند به صورت گسترده از هدر رفتن انرژی از طریق پنجره ها جلوگیری نماید. به همین دلیل در ادامه برخی از فواید نصب این پرده زبرا را به روی چهار چوب پنجره مورد بررسی قرار می دهیم.

 

پیشنهاد برای مطالعه:

از پرده برقی چه انتظاراتی دارید؟

پرده برقی مناسب برای دکوراسیون کلاسیک

 

دلایل اهمیت آستری در پرده زبرا - خرید پرده برقی
1- تاثیر پرده زبرا در جلوگیری از انتقال انرژی از طریق پنجره

اغلب پنجره ها دارای چهارچوب هایی از جنس استیل ، آلومینیوم و آهن هستند. این متریال ها دارای ویژگی همرفتی بوده و به سرعت گرما و سرما را انتقال می دهند. اولین موردی که برای پرده زبرا آستر می توان عنوان کرد، پیشگیری از اتلاف انرژی از مسیر چهارچوب پنجره های ساختمان ها است.

آستری همچون دیواری قدرتمند در مقابل انتقال گرما و سرما به داخل خانه ها ایستادگی می کند. به این ترتیب می تواند در کنترل دما منازل و شرکت ها موثر بوده و نیاز بشر را به استفاده بیشتر از انرژی برای تنظیم دما کاهش دهد.

برای این که بتوانید هوای درون اتاق به طور مطلوبی کنترل کنید ، پیشنهاد ما استفاده از پرده های بلند و هم ارتفاع با دیوار است. زیرا این نوع پرده زبرا می تواند تا کف اتاق رسیده و مانع وزش هوای گرم یا سرد به طرف اتاق شود.

سنگین بودن پرده اتوماتیک توان کنترلی آن را در برابر وزش باد افزایش خواهد داد و به همین دلیل در تنظیم دمای اتاق موثرتر است.

2- تاثیر پرده زبرا در حفظ حریم خصوصی ساختمان

دیگر قابلیتی که برای پرده زبرا آستر می توان متصور شد، کمک گرفتن از آن برای حفاظت از حریم خصوصی ساختمان است.

به عبارت دیگر این پرده ها می توانند مانع دید به درون ساختمان شوند و امکان کنکاش را افراد غریبه خارج از ساختمان سلب می کنند.

نصب پرده های آستر حافظ فضای شخصی درون خانه های شماست و می تواند تا حدودی امنیت روانی را برایتان به ارمغان آورد.

در همین رابطه بخوانید:

نصب پرده برقی زرد برای خانه

پرده زبرا مناسب دیوار آبی

دلایل اهمیت آستری در پرده زبرا - خرید پرده برقی - پرده برقی

3- پرده زبرا موثر در زیبایی بیشتر پرده رویه

یکی دیگر از فوایدی که می توان برای پرده برقی زبرا به عنوان آستر نام برد ، تاثیر آن در زیبایی بیشتر ظاهر و ایست پرده رویه است.

پرده های رویه معمولا دارای چین های متعدد هستند که وقتی به روی پنجره نصب می شوند، به علت فاصله ای که از اتاق پنجره تا شیشه وجود دارد ، کمی تا می خورد و زیبایی ظاهرشان تزلزل می یابد.

استفاده از پرده های زبرا به عنوان لایه آستر می تواند این فاصله را از میان برداشته و در ایست بهتر پرده رویی موثر باشد.

برای پرده زبرا آستر از چه پارچه ای استفاده کنیم؟

بهترین پارچه های مناسب دوخت پرده زبرا برای آستر از جنس ساتن یا پنبه می باشد. این پارچه ها در اثر تابش نور خورشید رنگ و نمای خود را از دست نمی دهند. ضمن این که ضخامت مناسبی هم برای پیشگیری از عبور اشعه های مضر آفتاب دارند.

رنگ پارچه مناسب برای پرده زبرا آستر بهتر است مطابق با آب و هوای منطقه جغرافیایی انتخاب شود. در واقع رنگ های روشن مانند سفید و کرم برای مناطق گرم مناسب هستند.

زیرا این رنگ ها گرما را دور می کنند و می توانند در تعدیل دمای درون خانه تاثیر مفیدی داشته باشند. برای مناطقی با آب و هوای سرد بهتر است از رنگ های تیره و سرد برای آستر استفاده شود تا از این طریق گرما و نور را جذب نمایند. به این ترتیب همچون سیستم گرمایشی می توانند در بهبود دمای منزل موثر واقع شوند.

برخی از افراد از پارچه هایی با رنگ های متنوع برای آستر پنجره استفاده می کنند و به این طریق جلوه ای شاد و زیبا به دکوراسیون خانه هایشان می بخشند. به طور مثال می توانید طرحی جذاب و مطابق نوع چیدمانتان انتخاب کرده و آن را به روی پرده هوشمند زبرا چاپ کنید. به این ترتیب پرده می تواند همچون تابلویی خاص در فضای منزلتان جلوه نمایی کند.

سخن پایانی

با دلایل اهمیت آستری در پرده زبرا آشنا شدید. در این مقاله آموختیم پرده زبرا را می توان هم به عنوان پرده اصلی و هم به عنوان پرده آستر استفاده نمود. فواید نصب لایه آستر را در خانه ها و ساختمان های مختلف شناختیم. ضمن این که با معیارهای مناسب برای انتخاب پارچه مناسب برای دوخت آستر هم آشنا شدیم.

نظر شما چیست؟ آیا تا کنون از پرده زبرا به عنوان آستر پنجره استفاده کرده اید؟ چه تاثیری در بهبود دمای خانه و تنظیم آن داشته است؟

نظر سنجی
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =