اخبار, پرده اتوماتیک, پرده برقی, پرده برقی رومن, پرده رومن

پرده رومن انتخابی ایده آل برای منازل مسکونی!

پرده رومن انتخاب ایده آل منازل

پرده رومن انتخابی ایده آل برای منازل مسکونی!

پرده رومن انتخاب ایده آل منازل مسکونی است چراکه دارای طراحی مدرن و زیبایی است که در طول سال های زیادی همراه خانه های بشر بوده است. این پرده به عنوان عضوی جدا نشدنی از پنجره خانه ها قدمت بالایی دارد. زیبایی و کارایی از جمله دلایل این محبوبیت می باشد.

در مقاله پیش رو به معرفی پرده رومن می پردازیم و برخی از سوالات شما را پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید!

معرفی پرده رومن

پرده رومن بر خلاف طول عمری که دارد در زمره مدل های پرده مدرن قرار می گیرد. مکانیزم حرکتی در این نوع پرده ها مشابه شید رول است.

به این معنا که برای جمع کردن پرده باید زنجیر کنار آن را حرکت دهید و سپس پرده به دور میله بالایی جمع می شود. در واقع حرکت آن به صورت عمودی و بالا و پایین است.

انواع سبک دوخت پرده رومن

دارای سه مدل دوخت است که به سبک های آبشار، حلقه دار و کلاسیک معروف هستند. در سبک آبشار، پارچه پرده برقی رومن به صورت یکپارچه در دسترس است و دارای ظاهری صاف و یکنواخت می باشد.

در مدل حلقه دار سعی بر این است که عمق پرده برقی بیشتر دیده شود. به همین دلیل چین هایی در سطح آن ایجاد کرده اند که عمق را افزایش می دهد.

دوخت کلاسیک اما دارای یک طرح چین دار است که از سمت جلو و یا پشت بسته می شود. این مدل مناسب منازلی است که از دکوراسیون کلاسیک یا سنتی استفاده می کنند.

کاربرد پرده رومن در دکوراسیون داخلی

دارای ظاهری نسبتا ساده است و به همین دلیل پرده رومن انتخاب ایده آل منازل مسکونی است و می توان آن را در دکوراسیون های مختلفی مانند مدرن، سنتی و کلاسیک استفاده نمود. پارچه ای که در دوخت این مدل به کار می رود معمولا ضخامت بالایی دارد. به همین دلیل دیگر نیازی به تهیه آستر برای این پرده ها نخواهید داشت.

پرده رومن دارای ظاهری زیبا است که از هر دو طرف جلوه نمایی می کند. از این رو پنجره از بیرون خانه نیز زیبا و مرتب به چشم می آید.

ویژگی های پرده رومن چیست؟

1) رومن بسیار سبک وزن است. از این رو می توان آن را برای خانه های استیجاری مورد استفاده قرار داد تا افراد هنگام جابجایی دردسر کمتری را تجربه کنند.

2) میزان پوشش این پرده اتوماتیک بر روی پنجره بسیار مناسب است. در واقع با وجود آن دیگر هیچ گونه دیدی از بیرون به داخل ساختمان وجود نخواهد داشت. این ویژگی سبب محبوبیت زیاد پرده های رومن شده است.

3) دیگر ویژگی پرده برقی رومن در میزان کنترل نور ورودی به درون ساختمان است. شما می توانید با تنظیم اندازه بالا رفتن پرده، کنترل نور خورشید را به دست بگیرید و آن را با توجه به نیاز و سلیقه خود تنظیم نمایید.

4) امکان استفاده از موتورهای الکتریکی در این مدل وجود دارد. به این ترتیب شما می توانید پرده های برقی و کاربردی در منزل داشته باشید.

پرده رومن انتخاب ایده آل منازل

مهم ترین مزایای پرده رومن چیست؟

از جمله مهمترین مزیت های پرده رومن می توان به نصب راحت و آسان، سرعت تمیز کردن بالا، امکان تنظیم نور خورشید مطابق با نیاز افراد، تنوع بالا در طرح و رنگ پارچه و همچنین امکان نصب آن به صورت دستی یا برقی اشاره نمود.

پرده رومن برای چه فضایی کاربرد دارد؟

پرده رومن دارای ظاهری دو طرفه است و از این جهت می توان آن را برای ساختمان هایی که نمای آن در اولویت قرار دارد به کار برد.

به این ترتیب ظاهر بیرونی ساختمان نیز همچون فضای داخلی زیبا و منظم خواهد بود. جدا از این مسئله شما می توانید از پرده رومن برای پنجره هایی با کاربرد های مختلف مانند آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی و حتی در فضاهای اداری و تجاری استفاده نمایید.

تنوع در طرح و رنگ پارچه های مناسب برای دوخت این مدل موجب محبوبیت بالای آن شده است.

روش نصب پرده رومن چگونه است؟

که در زمان نصب پرده رومن باید در نظر بگیرید، کیفیت لوازم جانبی آن می باشد. زیرا با استفاده از لوازم مرغوب می توانید عمل باز و بسته شدن پرده را با سرعت و راحتی بهتری انجام دهید.

از این رو بر خلاف حجم کم پارچه مورد نیاز در خرید این پرده ها، لوازم جانبی می تواند عاملی تاثیر گذار بر افزایش قیمت آن باشد.

نصب پرده رومن دارای کمی پیچیدگی است که اگر دقت کافی برای آن به خرج ندهید، در نهایت ممکن است پرده کج و ناهموار بایستد.

این اتفاق تاثیر شگرفی بر کاهش زیبایی پرده خواهد گذاشت. به همین جهت توصیه می شود علاوه بر خرید چوب پرده و دیگر لوازم جانبی با کیفیت، از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

بهترین چوب پرده برای این مدل، چوب های گیربکس دار با نخ عمودی است. همچنین باید 5 ردیف نوار مخصوص رومن و حلقه برای نصب پرده تهیه نمایید.

عوامل موثر بر قیمت پرده رومن

عوامل موثر بر تعیین قیمت پرده رومن شامل جنس پارچه، ابعاد پنجره، کیفیت لوازم جانبی و دستی یا اتوماتیک بودن آن می باشد.

هر چه از پارچه های با کیفیت تر و ضخیم تر برای دوخت پرده استفاده کنید، قیمت نهایی افزایش خواهد یافت. خرید لوازم جانبی نیز عاملی بسیار تاثیرگذار در هزینه پرده است.

این قطعات بسته به کیفیت و جنسی که دارند از تنوع قیمتی بالایی برخوردار می باشند. نکته دیگر انتخاب نوع حرکت پرده است. اگر از زنجیرهای دستی برای بالا و پایین بردن آن استفاده کنید قیمت کمتری نسبت به مدل های برقی و اتوماتیک پرداخت خواهید کرد.

پرده رومن انتخاب ایده آل منازل
چه عواملی در انتخاب پرده رومن موثر هستند؟

– مدل پرده ظاهر وابسته به چین های آن در زمان باز یا بسته شدن می باشد. به همین دلیل باید از پارچه های بدون کشش برای دوخت استفاده کنید. پارچه های کشی ممکن است در پایان ظاهری کج و نامرتب به پرده بدهند.

– از رنگ و جنس هماهنگ با مبلمان و دیگر اجزای فضا برای خرید پارچه کمک بگیرید.

– اگر سالن پذیرایی کوچکی دارید، بهتر است طرح ها و رنگ های ساده و خنثی را برای دوخت پرده رومن انتخاب کنید. استفاده از پارچه هایی با خطوط عمودی یا افقی نیز می توانند به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کنند.

– هنگام دوخت پرده هوشمند باید نهایت دقت را به کار بگیرید. زیرا کمترین اختلاف میان دوخت و نوار رفلت می تواند ظاهر پرده را دچار مشکل نماید.

پرده رومن با کیفیت بالا سفارش دهید!

بنابراین متوجه شدیم پرده رومن انتخاب ایده آل منازل مسکونی است و هر نوع دکوراسیونی را می توان این نوع پرده ها را نصب کرد.

اگر پرده رومن با کیفیت و قیمت مناسبی می خواهید می توانید با پرده برقی در ارتباط باشید. شرکت پرده برقی با استفاده از بهترین نوع پارچه ها و متریال بهترین نوع پرده رومن را به شما عزیزان ارائه می دهد جهت سفارش و دریافت مشاوره در این زمینه روی لینک زیر کلیک کنید.

نظر سنجی
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =