دسته‌بندی نشده

پرده زبرا چه نوع پرده‌ای است؟

همه ما از این امر اطلاع داریم که انتخاب یک پرده مناسب برای ایجاد یک محیط جذاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از جدید‌ترین انواع پرده‌های موجود در بازار، پرده زبرا است که می‌توان از آن در محیط‌های مختلفی استفاده کرد.


این پرده دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر آلودگی و گرد و غبار است. دلیل این امر را می‌‌توان به وجود یک پارچه ضد استاتیک در این نوع پرده مرتبط دانست. همین امر منجر به آن شده است که عمر مفید پرده‌های زبرا نسبت به سایر پرده‌های موجود در بازار بسیار بیشتر باشد.
پرده‌های زبرا در طرح‌‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا هر فردی بتواند بر اساس نظر و علاقه خود به خرید پرده‌هایی باکیفیت اقدام کند. در ادامه متن قصد داریم اطلاعات خوبی را در مورد این پرده‌های بی‌نظیر به شما ارائه دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

پرده زبرا در طرح های مختلف
نصب پرده‌های زبرا زمان‌بر نیست

مقدمه‌ای بر پرده‌های زبرا

شاید این پرسش برای شما به وجود آمده باشد که چرا به این پرده‌ها، زبرا (zebra)‌ گفته می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که نام پرده زبرا از گورخر گرفته شده است. در واقع، کلمه zebra در زبان انگلیسی برای این حیوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان ‌طور که بدن گورخر شامل برخی خطوط راه‌راه سیاه و سفید است، این پرده‌ها نیز دارای طراحی سایه روشن یا راه‌راه هستند.


همین طراحی بسیار خاص منجر به آن شده است که بسیاری از افراد حتی با وجود پرده‌هایی با طراحی‌های پیچیده‌تر، باز هم به سراغ پرده‌های زبرا بروند. این نوع طراحی در عین سادگی، دارای جذابیت خاص خود است. شما می‌توانید از این پرده در مکان‌هایی همچون اتاق خواب، پذیرایی و حتی آشپزخانه استفاده کنید. در واقع، یکی از مزیت‌های این نوع پرده‌ها نیز کاربرد گسترده آن‌ها به شمار می‌آید.


این پرده‌ها در عین ظاهر ساده دارای کارایی بسیار مناسبی هستند. برخلاف برخی مدل‌های پرده موجود در بازار که با بسته شدن آن‌ها کل نور خورشید حذف می‌شود، این پرده‌ها حتی در زمان بسته شدن نیز اجازه عبور میزان مشخصی از نور خورشید را به محیط مورد نظر می‌دهند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید که در هیچ یک از ساعات روز از نور خورشید بی‌بهره نباشید، بهترین انتخاب برای شما پرده زبرا است.

پرده زبرا
این پرده‌ها را می‌توان در پذیرایی نیز استفاده کرد

امکان پاک‌سازی بسیار راحت

یکی از مواردی که بانوان را بسیار اذیت می‌کند، سخت بودن شستشوی پرده‌ها است. پرده‌‌هایی همچون پرده‌های سلطنتی وزن بسیار زیادی دارند و به همین دلیل، فرایند شستشوی آن‌ها واقعاً دشوار است. اگر می‌خواهید یک بار برای همیشه از شر این مشکل خلاص شوید، بهترین گزینه برای شما استفاده از پرده زبرا است.


این پرده‌ها از لحاظ ساختار شباهت بسیار زیادی به پرده‌های کرکره‌ای دارند. به همین دلیل، واقعاً نیازی به جداسازی کامل و شستشوی آن‌ها نیست. تنها کافی است یک پارچه میکروفایبر را کمی مرطوب کنید و روی پارچه ضد استاتیک این نوع پرده بکشید. در مدت کوتاهی مشاهده خواهید کرد که تمامی آلودگی‌های موجود در پارچه پرده به خوبی از بین می‌روند.

پرده زبرا
پرده‌های زبرا به راحتی قابل کنترل هستند

انواع مختلف پرده‌های زبرا

امروزه میزان درخواست افراد برای استفاده از پرده زبرا به شدت افزایش یافته است. همین امر را می‌توان دلیل بر تولید دو نوع مختلف از پرده‌های زبرا دانست. در حال حاضر، امکان خرید دو نوع پرده برای شما وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • پرده‌های زبرا دستی
  • پرده‌های زبرا برقی

پرده‌های زبرا دستی آن دسته از پرده‌هایی هستند که افراد برای تعیین میزان باز و بسته بودن‌ آن‌ها باید به صورت شخصی اقدام به بالا و پایین بردن سیستم زنجیر و طنابشان بکنند. این پرده‌ها نیز در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی به فروش می‌رسند.


پرده‌های زبرا برقی دارای یک موتور الکتریکی و ریموت کنترل هستند. موتور الکتریکی موجود در این پرده‌ها وظیفه دارد تا با ارسال دستور توسط ریموت کنترل میزان باز و بسته بودن پرده را کنترل کند. این پرده‌ها را می‌توان در حالت‌های مختلفی به طور کامل باز یا بسته کرد. همین سادگی در استفاده منجر به آن شده است که پرده‌های زبرا برقی به انتخاب اولیه بسیاری از افراد خوش سلیقه تبدیل شوند.

قیمت پرده‌های زبرا بر اساس چه عواملی تعیین می‌شود؟

قیمت پرده زبرا نیز مانند سایر پرد‌ه‌های موجود در بازار متأثر از فاکتورهای مختلفی است. از جمله این موارد می‌توان به اندازه کلی پرده اشاره کرد. به طبع، هرچه اندازه پرده بیشتر باشد، برای تولید آن نیاز به مواد اولیه بیشتری است و به همین دلیل، قیمت کلی پرده نیز افزایش می‌يابد؛ بنابراین، پیش از خرید این محصول باید حتماً مساحت پنجره خود را مد نظر قرار دهید.


مورد دیگری که به صورت مستقیم بر قیمت پرده‌های زبرا اثر خواهد گذاشت، دستی یا برقی بودن این پرده‌ها است. به طبع، پرده‌های زبرا برقی به دلیل وجود موتور الکتریکی و همچنین ریموت کنترل از راه دور دارای قیمت بالاتری نسبت به پرده‌های دستی هستند؛ بنابراین، اگر خواستار کاهش هزینه‌های خود هستید، بهتر است به جای خرید پرده‌های برقی به سراغ پرده‌های زبرا از نوع دستی بروید.


با خرید از فروشگاه‌های معتبری همچون مجموعه سایبان متین می‌توانید این محصولات را با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه تهیه کنید. این مجموعه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ است تا مرغوب‌ترین انواع پرده زبرا را با قیمت مناسب در اختیار افراد خود قرار دهد. با انتخاب فروشگاه سایبان متین از بابت کیفیت بسیار بالای محصولات خریداری شده اطمینان خواهید داشت و می‌توانید از این پرده‌ها برای سالیان متوالی استفاده کنید.

این پرده‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند

سخن پایانی

از میان پرده‌های مختلف موجود در بازار، پرده‌های زبرا را می‌توان یک انتخاب بی‌نظیر دانست. کیفیت بسیار بالای این محصولات موجب شده است که کلیه کاربران پس از خرید این پرده‌ها از آن‌ها رضایت کاملی داشته باشند. در واقع، دلیل محبوبیت این محصولات نیز همین امر به شمار می‌آید.


انتخاب پرده زبرا برترین تصمیم برای افرادی است که قصد دارند کیفیت و کارایی را به صورت هم‌زمان داشته باشند. مهم‌ترین امر در زمان خرید این پرده‌ها،‌ مراجعه به فروشگاه‌های معتبر است. کارشناسان مجموعه سایبان متین مفتخر هستند شما را جهت خرید بهترین پرده‌های زبرا موجود در بازار همراهی کنند.

نظر سنجی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 18 =