دسته‌بندی نشده

کدام مزیت پرده زبرا شما را مجاب کرد؟

پرده‌ها سبک‌ها، دوخت‌ها و طرح‌های متنوعی دارند که شما بسته به طراحی دکوراسیون خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بااین‌حال این تنوع بیش از آن چیزی که تصور ‌می¬کنید، گسترده است. در میان همه آن‌ها یکی از جالب‌ترین نمونه‌ها، پرده زبرا بوده که می‌تواند با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، خود را با هر دکوراسیونی تطبیق دهد.


البته فراموش نکنید زمانی دکوراسیون اتاق شما با پرده تکمیل می‌شود که آن را از بهترین محل تهیه کرده باشید. به‌این‌ترتیب دوخت، طراحی و اجرای آن نیز می‌تواند به زیبایی دکوراسیون داخلی شما بیفزاید. این‌همه زیبایی تنها از مجموعه حرفه‌ای سایبان متین برخواهد آمد. پیش از انتخاب بیایید با این پرده جذاب بیشتر آشنا شویم.

پرده زبرا
یک تیر و چند نشان با این پرده

پرده زبرا، سایه‌روشن در اتاق شما

به دلیل تشابه ظاهر این پرده¬ها با راه‌راه‌های روی بدن گورخر، آن‌ها را به نام زبرا می‌خوانند. در واقع این پرده‌ها از نوارهای پارچه‌ای شفاف در کنار لایه‌های ضخیم¬تر تشکیل شده است که می‌توانند ترکیب سایه و نور را برای شما به ارمغان آورند.


پرده‌هایی که همیشه دیده‌اید، دارای یک چوب پرده عمودی بسیار ساده هستند که تنها کمک می‌کند پرده را به اطراف جمع کنید. در مقابل، زبراها به دلیل اینکه از نوارهای ضخیم و شفاف به‌تناوب تشکیل شده¬اند، به شما امکان می‌دهد اتاق را سایه ‌روشن کنید، آن‌ها را بالا جمع کرده یا کاملاً بکشید و حتی اگر نیاز داشتید درصد نوری که وارد اتاق می‌شود را تنظیم و کنترل کنید.


اگر پرده‌های زبرا را ببندید، تمامی لایه‌های تیره در کنار هم قرار می¬گیرند و دیگر هیچ نوری وارد نمی‌شود، اگر آن¬ها را باز کنید؛ میزان ورود نور تراز می‌شود؛ اما اجازه ورود کامل نور را به درون اتاق نمی‌دهند. برای دسترسی به‌تمامی نور محیط بیرون می‌توانید آن¬ها را کاملاً جمع کنید؛ در نتیجه این امکان وجود دارد که بسته به نیاز خود در طول روز از نور خورشید بهره ببرید.

پرده زبرا
میزان نور درون اتاق را تنظیم کنید

پرده زبرا و چند مزیتی که باید بدانید

اولین مزیتی که این پرده در اختیار شما می‌گذارد، همانی است که در قسمت قبل برای شما بیان کردیم. شما این‌ امکان را دارید تا میزان جریان نور به محیط داخل اتاق را تنظیم کنید. می‌توانید به طرزی آن‌ را بچرخانید که روی یکدیگر همپوشانی داشته باشند یا آن را کاملاً ببندید و به‌این‌ترتیب حریم خصوصی خود را حفظ کنید. در طول روز نیز می‌توانید کاملاً آن را بگشایید تا نور طبیعی اتاق شما را پر کند.


از طرف دیگر این ‌امکان را دارید که برای پرده زبرا از پارچه‌هایی متناسب با دکوراسیون منزل یا محل کار خود استفاده کنید؛ در نتیجه به‌وسیله رنگ‌های سفارشی موجود در پرده، نور خورشید به درون اتاقتان با تشعشعی چندرنگ می‌تابد و منظره‌ای زیبا در اختیارتان قرار می‌دهد.

این چند ویژگی شما را مجاب خواهد کرد!

از دیگر مزایای این پرده آن است که می‌توانید سطحی از نور را که برای گیاهان ‌مناسب است، وارد کنید. برخی گیاهان به نور مستقیم حساسیت دارند و لازم است تنها از گرما و روشنایی نسبی برخوردار شوند. این روش به شما کمک می‌کند تا متناسب با نیاز آن‌ها میزان نور را تنظیم کنید و در اختیار آنان قرار دهید.


مهم‌ترین ‌مزیتی که نباید از یاد ببرید، این است که این پرده‌ها از نظر اقتصادی نسبت به سایر انواع خود بسیار اقتصادی‌تر و مقرون‌به‌صرفه هستند. اگر نمی‌خواهید برای خرید پرده هزینه زیادی انجام دهید، پرده زبرا بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.


یکی دیگر از مزایای این پرده‌ها عمر طولانی آن‌ها است. شما هزینه کمی را برای خرید این پرده پرداخت می¬کنید و سپس می‌توانید از آن نزدیک به 7 الی 8 سال استفاده کنید. عمر طولانی آن‌ها به شما کمک کرده با یک‌بار خرید، چند سال از آنها استفاده کنید تا فشار مضاعف به اقتصاد خانواده وارد نشود. این پرده‌ها به سهولت نصب می‌شوند، با دوام هستند و می‌توانید با یک دستمال خیس آنها را تمیز کنید. نگهداری از آن‌ها بسیار ساده است. می‌توانید به راحتی آن‌ها را باز کنید، بشویید و دوباره نصب کنید.

پرده زبرا مناسب برای فضای خانه
میزان نور اتاق را تنظیم کنید

با عملکرد پرده زبرا آشنا شوید

این نوع پرده با تمام مزایایی که دارد از یک مکانیسم ساده برای عملکرد خود استفاده می‌کند. این پرده از یک حلقه پیوسته تشکیل شده است که به‌صورت متناوب یک‌لایه نوار شفاف و یک‌لایه نوار ضخیم در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند.


زمانی که میله کناری آن را می‌چرخانید تا پرده را تنظیم کنید، این حلقه پیوسته که بر روی یک لوله کار گذاشته شده است، بالا یا پایین می‌رود. این مکانیسم به نوارهای شفاف این امکان را می‌دهد که از نوارهای ضخیم عبور کنند؛ در نتیجه قسمت‌های با ضخامت بیشتر در کنار یکدیگر قرار گرفته و روی قسمت‌های نازک جای می‌گیرند. ‌ به‌این‌ترتیب دیگر نور وارد نمی‌شود.


با این شیوه و با کمک یک مکانیسم بسیار ساده، پرده زبرای شما که تابه‌حال اجازه ورود نور را به اتاق می‌داد، اکنون دیگر مانند سدی مانع از ورود نور می‌شود. در واقع می‌توان مکانیسم این پرده را با کرکره‌های افقی مقایسه کرد. به همین شیوه می‌توانید آن را کامل جمع کرده یا باز کنید، نور را فیلتر کرده از منظره لذت ببرید یا حریم خصوصی اتاقتان را حفظ کنید.

از پارچه متناسب با دکوراسیون استفاده کنید

کلام پایانی

آیا شما در زمانی از روز تمایل دارید نور کاملاً وارد اتاقتان شود و در برخی از ساعات روز مایلید در اتاق تاریک خود استراحت کنید؟ اغلب، همه ما تمایل داریم در شب حریم خصوصی اتاق خود را حفظ کنیم و در سکوت و آرامش از بودن در کنار خانواده لذت ببریم.


همه این کارها را می‌توانید تنها با خرید پرده زبرا به دست آورید. می‌توانید برخی مواقع از هر دولایه استفاده کنید و برخی مواقع تنها از قسمت ضخیم پرده بهره ببرید. در نهایت نیز می‌توانید کاملاً آن را ببندید یا باز کنید. این امکانات تنها به شرطی مهیا است که سری به سایت سایبان برقی متین بزنید و از محصولات آنجا دیدن کنید.

نظر سنجی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 4 =